Gorące tematy

  • 21 października 2015
  • 23 października 2015
  • wyświetleń: 10266

Budżet obywatelski: usunięto głosy

W środę ze strony głosowania na projekty pszczyńskiego budżetu obywatelskiego zniknęło kilkadziesiąt głosów - alarmuje nasz czytelnik. Urząd Miejski tłumaczy, że to efekt działań weryfikujących ich autentyczność, a usunięte zostały wyłącznie te głosy, które zostały oddane kilkakrotnie z jednego adresu e-mail.

W środę internauta zaalarmował nas, że w ciągu niewiele ponad 30 minut ze strony głosowania zniknęło ponad 70 głosów i na dowód przesłał wykonane w tym czasie zrzuty ekranu. Jak pokazują obrazy, o 10.29 głosów oddanych było 1694, a o 11.01 - 1622.

budżet obywatelski, głosowanie, głosy
Zmiany w liczbie oddanych głosów. Zrzuty ekranu z godziny 10.29 i 11.01. · fot. nadesłane przez czytelnika


Okazuje się, że w środę zadecydowano o usunięciu tych głosów, które w liczbie większej niż jeden były oddane z tego samego adresu e-mail. Do błędu w systemie, który umożliwił wielokrotny wybór, miało dojść w minionym tygodniu. Dziś w godzinach popołudniowych Urząd Miejski w Pszczynie wydał komunikat w tej sprawie. Jego treść publikujemy poniżej.

Komunikat UM Pszczyna ws. budżetu obywatelskiego:



Niestety w dniach od 12 - 13 października system weryfikacji głosów nie zadziałał prawidłowo, dopuszczając wielokrotne głosowanie za pośrednictwem jednego adresu e-mail. Aby pozostać w zgodzie z ustaleniami poczynionymi podczas Rad Sąsiedzkich, innymi uczestnikami budżetu obywatelskiego oraz instrukcjami dotyczącymi zasad głosowania, postanowiliśmy usunąć głosy oddane wielokrotnie z jednego adresu, pozostawiając pierwszy oddany głos.

Zasady głosowania na projekty do Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego 2016 za pośrednictwem strony internetowej http://www.obywatelski.pszczyna.pl zakładają podwójną weryfikację. Oprócz numeru PESEL, wprowadziliśmy w tym roku konieczność weryfikacji głosu za pośrednictwem adresu e-mail. Wszystko po to, by jak najbardziej urealnić wyniki głosowania. Jednemu numerowi PESEL zatem odpowiada jeden adres e-mail, który po weryfikacji blokuje możliwość ponownego głosowania.

Niestety w dniach od 12 - 13 października system nie zadziałał prawidłowo dopuszczając wielokrotne głosowanie za pośrednictwem jednego adresu e-mail. Błąd dotyczy około 50 oddanych głosów na wszystkie projekty w ramach obu kategorii. Aby pozostać w zgodzie z ustaleniami poczynionymi podczas Rad Sąsiedzkich, innymi uczestnikami budżetu obywatelskiego oraz instrukcjami dotyczącymi zasad głosowania, postanowiliśmy usunąć głosy oddane wielokrotnie z jednego adresu, pozostawiając pierwszy oddany głos. Jednocześnie informujemy, że wszyscy, których głos, poprzez techniczny błąd, uznano za nieważny, mogą ponownie wziąć udział w głosowaniu, używając do tego celu innego, unikalnego adresu e-mail. Zapraszamy również do głosowania tradycyjnego, za pośrednictwem kart do głosowania. Jednocześnie informujemy, że osoby, z których e-maili oddano więcej głosów zostaną niezwłocznie poinformowani o zaistniałej sytuacji.


Przypomnijmy, że jeden głos można oddać na projekt ogólnogminny, a jeden na projekt lokalny. Głosowanie jest prowadzone zarówno przez internet http://www.obywatelski.pszczyna.pl jak i w filiach bibliotecznych na terenie gminy. Ostatnią szansą na oddanie głosu będzie dzień 25 października. Wyniki zostaną ogłoszone do 30 października.

new / pless.pl

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.